donderdag 4 januari 2018

Rauw water, wat is dat nu weer?

Een nieuw jaar start altijd met goeie voornemens. Zo heb ik er zelf ook wel een paar. Blijven werken aan mezelf en wat vroeger gaan slapen. Dat zijn er slechts twee van een lange lijst in mijn hoofd :).
Als ik blijf werken aan mezelf, dan heb ik het over het omhoog krikken van mijn geluksgevoel (ook zonder partner) en gezond blijven leven. Ik sport nu heel regelmatig want ik loop een paar keer in de week en ik ga voetballen op donderdag.

Daarnaast wil ik ook blijven op zoek gaan naar gezonde, voedzame en lekkere recepten (en met een weekendjob in een frituur is dat niet altijd zo makkelijk). Van thuis uit kregen we heel vaak verse groenten op tafel. Die kwamen steevast uit de tuin van opa of van mijn ouders zelf. En ik moet zeggen dat ik daar ook naar uitkijk. Een eigen groentetuin. Plaats genoeg, nu alleen nog tijd en de moed vinden. Maar binnen een paar weken ben ik van plan om een cursus te volgen. Voor beginners. Dat is volgens mij al een stap in de goeie richting.

Een lange intro, om maar te zeggen dat ik wel vaak met gezondheid en voeding bezig ben. Alles daaromtrent interesseert mij dan ook en als ik iets op het net zie passeren, durf ik dat wel eens te lezen. Nu las ik gisteren iets op Nieuwsblad.be over 'rauw water'. Alweer een trend die van Amerika komt overgewaaid. Het komt erop neer dat mensen erin geloven dat je water rechtstreeks uit de grond moet gaan drinken en dat het dus niet meer gefilterd hoeft te worden. Dat zou een pak gezonder zijn, maar dat is volgens wetenschappers niet zo. Wil je het volledige artikel lezen, klik dan snel op de volgende link.



Bron:
* http://www.standaard.be/cnt/dmf20180102_03276166

Geen opmerkingen:

Een reactie posten