donderdag 27 april 2017

Ezelsbrug voor de volgorde van de planeten

De planeten ken ik wel, maar hoe volgen ze elkaar op? Ik kan het maar niet onthouden.


Pluto staat hierboven wel nog op de afbeelding, maar deze planeet werd 'gedegradeerd' tot dwergplaneet.

Voor de rest kan de foto wel gebruikt worden voor de volgorde en ook onderstaande ezelsbruggetjes kunnen wellicht hun dienst bewijzen!

  • Maak Van Acht Meter Japanse Stof Uw Nieuwe Pyjama
  • Mama Vangt Appelen Met Janneke, Samen Uren Naast Papa
En ik vond er ook eentje zonder Pluto!
  • Met Veel Aandacht Moet Je Steeds Uitgaven Noteren.


Bron:
https://www.ezelsbrug.nl/astronomie/planeten/mijn-vader-at-meestal-jonge-spruitjes-uit-nieuwe-pekela/

4 opmerkingen:

  1. Hallo mevrouw Gietje Weetjes. Ik ken er nog eentje: “met veel aandacht moet je steeds uw neus peuteren” Ik hoop dat dit u helpt de volgorde te onthouden.. veel plezier dr mee! Succesjes en Groetjes! Dag hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mama van Asa maakt joepiesaus uit niets

    BeantwoordenVerwijderen