maandag 17 april 2017

Gisteren was er de Amstel Gold Race

Blijvend bloggen, het lijkt me voorlopig niet te lukken. Maar we doen alweer een poging om er hier terug wat schwung in te krijgen. Gisteren en vandaag maar liefst 20 artikels geschreven dus dit moet me wat ademruimte geven voor de komende weken. Laat ons eens proberen om een maandje lang elke dag te bloggen. Dat zou al een prestatie zijn. We gaan de challenge dus aan: van vandaag tot 17 mei moet er elke dag een nieuw berichtje verschijnen. Benieuwd of het me lukt :).

In het voorjaar wordt er heel veel koers op televisie getoond en ik volg het wel een beetje moet ik zeggen. Tijd om een hele namiddag voor de beeldbuis te zitten, heb ik niet, maar samenvattingen bekijken lukt met mijn drukke agenda nog net ;).

Gisteren was het dan ook de Amstel Gold Race, een klassieker die in Nederland wordt gereden. Wil je meer weten over deze eendagswedstrijd? Kijk dan zeker eens op deze Wikipediapagina.
Het werd alweer een Belgisch succes want Philippe Gilbert haalde het in de eindsprint van de Pool Michal Kwiatkowski.


De Pool was nog eindwinnaar in 2015, voor Gilbert is het al zijn vierde overwinning in zeven jaar. Hij won ook in 2010, 2011 en 2014. Daarmee is hij wel geen recordhouder want de Nederlander Jan Raas fietste maar liefst vijf keer als eerste over de meet (1977, 1978, 1979, 1980 en 1982).




Bron:
* http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170416_02836586
* http://zeeland.blog.nl/beroemde-zeeuwen/2009/09/08/razende-jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten