maandag 10 april 2017

Engels, les 1

Na tien lessen Frans vind ik het tijd om een nieuwe taal in te voeren. Het is mijn droom om van een tiental talen een behoorlijk aantal woorden machtig te zijn, maar ach, ik ben nog maar in een derde van mijn leven (hoop ik) dus er is wel nog wat tijd ;). Maar stilstaan is achteruit gaan dus dacht ik om vanaf nu ook Engels op Gietjes Weetjes in te voeren. Oké, de jeugdige lezers onder jullie zullen dit misschien minder leerrijk vinden, maar ik ben er zeker van dat heel wat mensen baat hebben bij wat opfrissing. Dus vanaf nu vind je naast Frans ook Engels op Gietjes Weetjes. We beginnen vandaag met les 1.

Hallo = Hello
Goedemorgen = Good morning
Goedemiddag = Good afternoon
Goedenavond = Good evening
Goedenacht = Good night
Hoe gaat het met je? = How are you?
Prima, dank u = Fine, thank you
En met jou? = And you?
Welkom = Welcome
Het is een mooie dag = It's a beautiful day
Prettige dag! = Have a nice day
Dag = Goodbye
Tot ziens = See you later
Tot morgen = See you tomorrow
Pardon = Excuse me
Mag ik u helpen? = May I help you?


Zo, ook hier zijn we dus mee vertrokken. Nog iets dat ik van mijn doelenlijstje kan schrappen. Of toch tenminste kan aanvinken :). Het komt er nu nog op aan om het vol te houden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten