dinsdag 7 april 2020

Patient Zero

Voor mij klinkt het als een naam van een film of een serie, maar het is net iets minder rooskleurig of ontspannend. Patient Zero is de patiënt die als eerste besmet werd met een welbepaald virus. Wie dat nu juist geweest is in de hele coronacrisis heb ik nog nergens gelezen, maar van bepaalde ebolaopstoten is het wel al achterhaald. Wat ik op zich wel wreed vind want wees jij maar eens 'Patient Zero'...

Bij de ebolacrisis in 2014 in West-Afrika (waarover ik je vorige week meer vertelde) is alles begonnen bij een tweejarige jongen uit Guinee. Hij moet een vleermuis opgegeten of aangeraakt hebben en besmette zo heel wat mensen van zijn gezin, familie en dorp. De jongen overleed op 28 december 2013 en heel veel mensen volgden hem jammer genoeg...

Blijkbaar is Patient Zero wel degelijk ook een film (uit 2018), maar daarover weet ik voorlopig niets te vertellen ;). Ik hou het vandaag dus bij het medische verhaal. Maar misschien vind ik wel tijd om deze prent nog eens te bekijken. Alhoewel... misschien is dit in tijden van corona geen zo'n goed idee :).

Afbeeldingsresultaat voor wat is een patient zero


Geen opmerkingen:

Een reactie posten