vrijdag 15 januari 2016

Barrow, de meest noordelijke stad van Alaska

Waar lezen al niet goed voor is! En de weetjes komen echt soms uit een heel onverwachte hoek. Oké, ik zou alles verslinden en ik lees zelfs weetjesboeken, maar het weetje van vandaag komt gewoon uit een kinderboek.

Zoals ik eerder al zei, geef ik les op een lagere school. Een paar jaar terug ging ik op zoek naar een leuk klasfiguurtje en toen kwam ik bij de muis Geronimo Stilton uit. Als kinderen thuis een boek van deze journalist liggen hebben, mogen ze dat meebrengen en dan lees ik er een stukje uit voor. Na een paar zinnen kwam ik afgelopen week de naam Barrow tegen. Ik had er nog nooit van gehoord en ik was dan ook wel benieuwd of het klopte wat Geronimo mij verteld had.


Uiteraard doen schrijvers ook wat research en daarom blijkt Barrow inderdaad ook echt te bestaan. Het is meteen ook de meest noordelijke bewoonde plaats van Noord-Amerika in Alaska. Barrow bevindt zich aan de Tsjoektsjenzee en op 15 km van Point Barrow, het noordelijkste puntje van de VS.

Bron:
* https://nl.wikipedia.org/wiki/Barrow_(Alaska)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten