zondag 5 februari 2017

Vijf weetjes met een A

Misschien vraag je je af waar mijn verzamelwoede rond weetjes vandaan komt, maar ik weet het eigenlijk zelf niet goed. Wat ik wel weet, is dat ik het al heel lang doe. Toen ik nog geen blog had, lijstte ik alles alfabetisch in Word-documenten op en het is de bedoeling om ook al deze weetjes ooit eens op Gietjes Corner te posten. Er zijn er hier al een aantal beland, maar nog niet echt veel. Daarom probeer ik er vanaf vandaag werk van te maken. Om te beginnen vijf weetjes met een A.


Accelerando = versnellen (Italiaanse muziekterm) 
Meer Italiaanse muziektermen vind je hier.

Accent circonflexe = ^ 
In het Nederlands wordt dit teken vooral bij woorden die uit het Frans komen gebruikt, bijvoorbeeld maîtresse, crêpe,...

Accra is de hoofdstad van Ghana 


Acetylsalicylzuur is een andere naam voor een aspirine 

Claudine Acou is de vrouw van Eddy Merckx




Bronnen:
* http://www.run4water.nl/default.aspx?page=13
* https://www.keywordhut.com/ZWRkeW1lcmNreA/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten