maandag 21 november 2022

BTS of Bangtan Boys

 Muziek is verre van mijn specialiteit en daarom vind ik het nodig om af en toe wel eens iets te noteren. Zo heb ik een map waar ik alfabetisch een aantal weetjes in oplijst. Ik kan me daar soms behoorlijk in verliezen, maar aangezien er naast mijn voltijdse job weinig tijd overblijft, hou ik het meestal binnen de perken.

Eén van die muziekweetjes in de map gaat over BTS. Misschien hoorde je die naam de voorbije dagen vallen want één van de leden van deze Koreaanse boyband mocht aantreden op de openingsceremonie van het WK in Qatar (namelijk Jungkook).


De jongensgroep bestaat uit zeven leden: drie rappers en vier zangers. Eén van de rappers, RM is de leider en zijn collega's zijn J-Hope, Suga (de andere twee rappers) en Jin, Jimin, Jungkook en V (de zangers).

De groep werd in 2013 opgericht door Big Hit Entertainment, wat intussen Big Hit Music heet. Ze kenden hits met onder andere Idol en Dynamite en zongen zelfs ook al een nummer met Coldplay (My Universe).

BTS brengt K-pop, een mix van verschillende muziekstijlen. Voor het ogenblik lijken de leden net iets meer voor een solocarrière te gaan, maar in de toekomst zouden er ook nog nummers van de groep moeten gelanceerd worden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten