donderdag 1 januari 2015

Antarctica, het meest zuidelijke werelddeel

Nieuwjaar of niet, ik zet gewoon door. Elke dag een weetje posten. Benieuwd wie wakker en aandachtig is :). Of hoe lang ik het vol zal houden als ik straks weer moet gaan werken.

Bon, zoals ik al zei, schrijf ik ook voor Infonu. De afgelopen weken probeerde ik een aantal dingen te posten waaronder ook een artikel over Antarctica. Wil je het integraal lezen, dan kun je hier terecht. Op mijn blogje zet ik gewoon enkele weetjes op een rij.

* Andere naam: zuidpool.
* Woonplaats van pinguïns, maar ook van walvissen, zeehonden, muggen en vliegen!
* Een werelddeel en meteen ook het hoogste dat er bestaat.
* Er zijn ook planten op Antarctica.
* Verdrag van Antarctica (1959): moest er komen om het onherbergzame gebied te beschermen.
* De bemanning van een Belgisch schip (de 'Belgica') overnachtte als eerste op de zuidpool.


Bron:
* http://www.australiangeographic.com.au/news/2010/05/antarctica-at-risk-from-flood-of-people

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, per ongeluk op de verkeerde knop gedrukt! Het was dus niet mijn bedoeling om je reactie te wissen. Ik ben blij dat je deze blog bruikbaar vindt!

      Verwijderen