maandag 7 maart 2016

De ezels uit Kuurne

Vorige week zondag trok ik naar het ziekenhuis van Roeselare om mijn pepe een bezoekje te brengen. Hij werd er de dag ervoor binnen gebracht omdat hij al een tijd last heeft van vocht in zijn longen en tal van andere ouderdomskwaaltjes. Ik was al heel blij dat ik hem zag en hij zag er ook behoorlijk goed uit. We keken samen wat naar Kuurne-Brussel-Kuurne en hij wist me te vertellen dat ezels de dieren van Kuurne zijn. 87 jaar, maar ik kan nog heel veel van hem leren ;).

In Kuurne worden er trouwens ezelsfeesten gehouden...



Toen ik naar andere dieren die gelinkt worden aan een dorp, gemeente of stad op zoek ging, kwam ik nog een andere ezelsgemeente tegen. Ook Schaarbeek wordt zo genoemd omdat de inwoners van deze gemeente vroeger met ezels naar de markt in Brussel trokken. Daar verkochten ze hun alom bekende Schaarbeekse krieken.


Ken jij nog dieren die aan een gemeente gelinkt worden? Laat dan zeker een reactie hieronder achter! Dan maak ik daar ook een blogpostje over!


Bronnen:
* http://www.nieuwsblad.be/cnt/bleva_01902469

Geen opmerkingen:

Een reactie posten