woensdag 16 maart 2016

De (ietwat vreemde) vlag van Nepal

Soms vertel ik hier ook iets over mezelf. Zo weten jullie wellicht al dat ik les geef en dat ik met heel veel plezier elke dag mijn favoriete soap Thuis volg. Ik heb echter ook nog heel wat andere interesses. Boeken, bakken, voetbal en tv zijn er daar een paar van. Het is niet de bedoeling om daar nu heel veel over te vertellen, maar ik wil je wel duidelijk maken hoe ik bij het weetje van vandaag kom.

Op tv kijk ik vooral naar sport, films en Vlaamse series. Begrijp me niet verkeerd, naast Thuis volg ik geen enkele dagelijkse soap meer, maar ik hou wel van die Vlaamse reeksen die maar een paar weken op een jaar te zien zijn. Zo volg ik al drie seizoen 'De Ridder', keek ik naar 'T.' en 'Den elfde van den elfde' en volg ik voor het ogenblik 'Eigen Kweek' en de herhaling van 'Quiz me quick'. Die laatste brengt me trouwens bij de vlag van Nepal.

'Quiz me quick' is een dramareeks - gemaakt door Bart De Pauw - die over vijf quiztalenten gaat. Ze komen elkaar eerder toevallig tegen, maar besluiten om samen wekelijks moeilijke tot hele moeilijke vragen op te lossen. Door deze serie te volgen kwam ik natuurlijk weer het een en ander te weten. Bijvoorbeeld over de vlag van Nepal.

Er is iets speciaals aan die vlag. Het is de enige die niet uit een rechthoek of vierkant bestaat.



Dat weten we dan ook alweer :). Ik wens jullie allemaal nog een heel interessant en leerrijk vervolg van de week!

Bron:
* https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Nepal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten