zondag 13 maart 2016

Nog eens een extraatje op Gietjes Weetjes

Op het net vind je erg veel lijstjes, maar het ene is natuurlijk wel wat bruikbaarder dan het andere. Zomaar iets klakkeloos overnemen, dat doe ik niet zo vaak, maar voor een zondag mag ik even lui zijn hé :). Wat niet wegneemt dat het weetje van vandaag wel interessant is en heel erg bruikbaar.

Iedereen komt het veel te vaak tegen, er ligt nog iets in de koelkast die er niet meer zo appetijtelijk uitziet. Kwaad op jezelf omdat je iets vergeten was of omdat je eigenlijk weer veel te veel kocht. Of misschien wat boos op je partner die altijd maar alle nieuwe dingen vooraan in de frigo neerzet. Je doet het niet graag en toch gebeurt het ons al te vaak. Die vuilbak open en weg ermee terwijl je er toch wel iets had voor betaald én terwijl er zoveel mensen omkomen van de honger.

Daarom dacht ik dat het volgende lijstje wel eens handig zou kunnen zijn. Een aantal dingen wist ik al (en doe ik ook), een paar andere dingen zijn dan weer heel nieuw. Nu alleen nog uittesten of het echt werkt :).

Ben je heel nieuwsgierig, ga dan onmiddellijk naar de volgende link! (http://leeshet.nu/met-deze-21-ideeen-kun-je-heel-veel-geld-besparen-je-zult-nooit-meer-eten-weggooien/)

'Leesnu' geeft je 21 ideeën om minder kwistig met etenswaren om te gaan en als ze echt waar zijn dan denk ik dat je heel wat geld kunt uitsparen. Zo gaat het over het bewaren van groenten en fruit, maar ook over het invriezen van kruiden, eieren en melk.

Ik deel hieronder een tip die ik zelf nog niet kende. Het rijpingsproces van bananen zou je kunnen tegenhouden door het staartje in plasticfolie te wikkelen (zoals hieronder).


Ook taart kan je makkelijker bewaren, maar dan niet met plasticfolie maar met witte boterhammen. Die moet je tegen de vlakken waar je gesneden hebt drukken en dan zou de taart minder snel uitdrogen.

Iemand ervaring met één van die tips? Welke doen het echt en welke tips kloppen helemaal niet? Of passen jullie ook nog andere trucs toe? Ik hoor het graag en laat dus gerust hieronder een reactie achter!


Bron:
* http://leeshet.nu/met-deze-21-ideeen-kun-je-heel-veel-geld-besparen-je-zult-nooit-meer-eten-weggooien/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten