dinsdag 8 maart 2016

Rekentrucje bij breuken

Ik ben een behoorlijk avondmens en daarom vind je me nooit echt vroeg op school. 's Avonds daarentegen blijft mijn auto heel vaak moederziel alleen op de parking achter ;). Niets leuker om even je rust terug te vinden en er daarna weer hard tegenaan te gaan voor de volgende dag. Soms moet dat in complete stilte gebeuren, maar meestal vind ik het wel fijner met wat muziek op de achtergrond. En uit dat moment komt mijn volgende weetje. Er valt immers ook via de radio veel bij te leren :).

Op MNM worden er altijd een aantal vragen opgelost in het programma Kwistet en dat bracht me bij de volgende site en het volgende weetje over breuken.

Hieronder zie je een afbeelding waarover het gaat, de video kun je bekijken als je hierboven op 'weetje over breuken' klikt.

Ik vind dit wel interessant en had er eerlijk gezegd nog nooit eerder over gehoord. Ik kreeg in mijn middelbare schoolbaan nochtans heel wat uren wiskunde! Of dit werkelijk altijd kan, dat moet ik nog uittesten, maar ik vind het zeker de moeite waard om in het achterhoofd te houden.

Zijn er mensen die op deze manier aan de slag gaan met vereenvoudigen? Dan zijn reacties natuurlijk meer dan welkom!


Bron:
* http://mnm.be/kwistet0

1 opmerking:

  1. Niet echt iets te maken met breuken of vereenvoudigen wel met wiskunde (cantor en alef 0 )er zouden oneindig veel oneindigheden zijn bv 12345678............ je kan er altijd 1 bijtellen (alef 0) dan bv 1 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 is ook een oneindigheid maar dan een grotere oneindigheid (alef 1) wat wel bizar is de ene verzameling oneindigheid die groter is dan een andere verzameling oneindigheid en dan terug naar taal wat is oneindigheid ?

    BeantwoordenVerwijderen