maandag 3 oktober 2016

Franse woorden op een rij

Ik heb een haat-liefdeverhouding met Frans. Vroeger vond ik het een saai vak op school, maar mijn meme hield er zo onnoemelijk veel van, dat ik toch ook een tikkeltje sympathie voor deze taal heb ;). Frankrijk is ook een uniek vakantieland waardoor het altijd handig is om een paar woorden Frans te spreken. Daarom zal ik hier op Gietjes Weetjes ook wat woordenschat delen. Vandaag les 1!

bonjour = hallo, goedemorgen, goedemiddag
bonsoir = goedenavond
bonne nuit = goedenacht
Comment allez-vous? = Hoe gaat het met je?
Bien, merci = Prima, dank je.
Et vous? = En met jou?
bienvenue = welkom
Il fait beau aujourd'hui = Het is een mooie dag.
bonne journée = prettige dag
au revoir = dag
à la prochaine = tot ziens
à demain = tot morgen
pardon = pardon
Puis-je vous aider? = Mag ik u helpen?



Bron:
* http://www.abtraining.be/blog/netwerken-werkt-ook-in-het-frans#.V_EaR_mDzIU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten