vrijdag 21 oktober 2016

Pulp Fiction

Ik had het nog niet vaak over films hier want ik heb daar tenslotte een andere blog voor. Kennen jullie Gietjes Boekies en Movies al?! Ik was best trots op mijn derde blog, maar sinds die privé-problemen hier ligt Gietjes Boekies en Movies al een tijdje stil. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik plannen heb, heel veel plannen :). Nu Gietjes Weetjes weer (bijna) op volle toeren draait, is het de bedoeling om die lijn ook op mijn andere blogs door te trekken. Duimen jullie mee voor mij?

Vandaag wil ik het dus even over een kaskraker hebben. Ik zag de film nog nooit, maar volgens heel wat recensies moet je Pulp Fiction toch minstens één keer in je leven gezien hebben. Het is een Amerikaanse misdaadfilm uit 1994 van niemand minder dan Quentin Tarantino. Er zijn vijf afzonderlijke verhaallijnen en die ontmoeten elkaar gedurende de film.


Prijzen

  • Oscar voor scenario
  • Gouden Palm Filmfestival Cannes
  • Golden Globe voor beste scenario

Hoofdrollen

  • John Travolta
  • Samuel L. Jackson
  • Uma Thurman
  • Harvey Keitel




Geen opmerkingen:

Een reactie posten