vrijdag 27 maart 2020

Waarvoor staat JK bij Rowling?

Alleen zijn is niet altijd even simpel en tijdens deze verplichte quarantaine zeker niet. Maar het is zoals een heel wijze vrouw (met name mijn mama ;)) zegt: probeer de dingen te doen waar je anders geen tijd voor hebt. En dat is exact wat ik aan het doen ben: sporten, lezen, schrijven, rommelen hier en daar... Oké, ik heb er niet altijd even veel zin in, maar voor je het weet zit je weer in die rush en zal ik het me beklagen dat ik mijn extra vrije uren niet efficiënter heb ingezet. Vandaar een tussensprintje op mijn blog(s).

Ik postte hier in het begin van de week al iets geks over pi en ik las ook eindelijk nog eens een boek. Jaren deed ik dat een dertigtal keer per jaar, sinds ik alleen ben, lukte het me amper nog. Ik begon telkens maar weer vol goeie moed, maar het lukte me zelden om tot het einde te komen. Hopelijk raak ik ooit terug helemaal op toerental... Ik zette deze week echter alweer een stap in de goeie richting. 
Ik neem me al een aantal jaren voor om nog eens de volledige boekenreeks van Harry Potter te lezen en gisteren sloeg ik deel één dicht. Zalig toch... Meer hierover lees je op mijn andere blog: Gietjes Boekies en Movies.

Dat deze boekenreeks door J.K. Rowling werd geschreven, weet ik al lang, maar waarvoor staan die initialen eigenlijk? Daar wil ik het hier vandaag over hebben.
J. staat voor de voornaam van deze Britse schrijfster en die is Joanne. K staat voor Kathleen en dat is de naam van de oma van Joanne, namelijk Kathleen. 

Afbeeldingsresultaat voor jk rowling

Rowling zou deze initialen gebruikt hebben omdat ze dacht dat ze als vrouw minder succes met haar boek zou hebben... Verkeerd gedacht, denk ik dan ;).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten