maandag 2 januari 2023

Een stol is een luxebrood

 Soms kom ik van die woorden tegen die ik nooit eerder hoorde. Fijn vind ik dat. Vooral door te lezen, gebeurt dat en dat wil dit jaar zeker weer eens meer doen. Geïnteresseerd in leesmateriaal en reviews? Of eerder een tv-kijker? Dan kun je terecht op een ander kanaal van mij: namelijk Gietjes Boekies en Movies.

Maar de uitleg van die woorden zal je dus hier op Gietjes Weetjes te weten komen. Zo heb ik het vandaag over een stol. Dit is een luxebrood. Van oorsprong is het een vruchtbaarheidssymbool en zowel rozijnen als amandelmeel zitten in dit brood. Normaal gezien wordt het vooral rond Pasen en Kerstdag gegeten waardoor deze lekkernij vaak als kerst- of paasstol wordt benoemd. Het vindt zijn oorsprong in Duitsland.



Bron: https://uitdekeukenvanarden.blogspot.com/2011/12/recept-kerststol-filmpje.html


Geen opmerkingen:

Een reactie posten