vrijdag 6 januari 2023

Tobias, de hond uit Suske en Wiske

 Je weet het of je weet het niet, maar sinds een paar jaar ben ik lid van een quizploeg. Samen met een aantal mannen verweer ik me zo goed en zo kwaad mogelijk op allerhande quizzen in West-Vlaanderen. Niet dat ik wekelijks meedoe, ik ben eigenlijk een vervangend lid, maar ik vind het wel een heerlijke bezigheid om af en toe eens wat kennis te etaleren, iets bij te leren en/of gewoon een fijne avond te hebben met vrienden.

Op elke quiz komt er wel een vraag rond stripverhalen en ik moet zeggen dat dit mijn dada niet is. Nochtans lees ik graag, maar ik ken dus eigenlijk niets af van strips. Vandaar dat ik hier af en toe misschien ook een weetje zal posten. Dan heb ik meer kans om hier en daar iets te onthouden ;).

De volgende hond komt uit de stripverhalen van Suske en Wiske. Zo ver was ik zelf al, maar dat hij Tobias heet, wist ik niet. Hij komt een eerste keer voor in nummer 56: Het hondenparadijs.


Bron: https://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/4kl/098.php


Geen opmerkingen:

Een reactie posten