maandag 7 november 2016

Het Griekse alfabet

Een goeie week terug belde ik 's avonds nog even mijn mama en ze was juist een kruiswoordraadsel aan het invullen. Mijn grootmoeder doet dat op haar 91ste nog altijd en ook ik - de kleindochter - vind dat een leuke bezigheid. Niet dat ik er veel tijd voor heb, maar het gebeurt wel eens dat ik mijn moeder wat help. Nu was zij op die avond bezig en was ze op zoek naar een Griekse letter die begon met de F. In een ver verleden heb ik nog een jaartje Grieks gehad, maar ik kon niet onmiddellijk op een letternaam met een F komen. Daarom vandaag dit weetje :).


Dit filmpje kan je helpen om ze correct uit te spreken:


Misschien dat ik dat ook wel nog eens doe, het Griekse alfabet vanbuiten leren ;).


Bron:
* http://www.grieksleren.be/griekse-taal/griekse-alfabet

3 opmerkingen: