zaterdag 26 november 2016

Voetbalstadions

In het weekend kom ik wel eens in een voetbalstadion. Na mijn stage bij mijn favoriete voetbalclub als journaliste in wording miste ik een paar jaar geen enkele thuismatch, maar daar kwam vorig jaar een einde aan. Een te lang verhaal om hier neer te schrijven, maar doordat ik er niet meer zo vaak kom, vergeet ik stilaan de namen van de belangrijkste Belgische voetbaltempels. Daarom zet ik ze graag nog even op een rij.


Anderlecht: Constant Vanden Stockstadion
Charleroi: Stade du Pays de Charleroi
Club Brugge: Jan Breydelstadion
Genk: Luminus Arena
Gent: Ghelamco Arena
Kortrijk: Guldensportenstadion
KV Mechelen: AFAS-Stadion (of Achter de Kazerne)
Lierse: Herman Vanderpoorten Stadion
Lokeren: Daknamstadion
Moeskroen: Le Canonnier
Oostende: Versluys Arena
Sint-Truiden: Stayen
Standard: Stade Maurice Dufrasne (of Sclessin)
Westerlo: Kuipje
Zulte Waregem: Regenboogstadion


Bron:
* https://www.rapbesteld.nl/rap-fotobehang-xxl-voetbalstadion-corner.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten