vrijdag 4 november 2016

Meest voorkomende familienamen

Een familienaam die iedereen kan spellen, zo heb je er wel een paar. Ikzelf echter helemaal niet. Elke keer als ik mijn familienaam nog maar durf te zeggen, dan zie ik al een wenkbrauw omhoog gaan. Of hoor ik: 'Nog nooit van gehoord'. Tjah, dat heb je met een familienaam als Hogie. Ik ben er altijd heel erg blij mee geweest want als je een veel voorkomende voornaam van je ouders krijgt, dan kan die familienaam wel een handig hulpmiddel zijn. Zo werd en word ik nog steevast bij mijn achternaam genoemd en die wordt eigenlijk door veel mensen zelfs ingekort tot Gie. Sommigen zouden het vervelend of misschien zelfs scheldend vinden, ik helemaal niet. Het vertegenwoordigt perfect wie ik ben en dan hoef ik niet bij iedere Stéphanie die ik hoor om te kijken ;).

Maar niet alle familienamen zijn zo zeldzaam als die van mij. Er zijn er een aantal die een pak populairder zijn. Daarom zet ik er een aantal op een rij. De meest voorkomende in een welbepaald land.



België: Peeters (Frans gedeelte: Dubois)
Frankrijk: Martin
Nederland: De Jong
Duitsland: Müller
Groot-Brittannië: Smith
Spanje: Garcia
Portugal: Silva
Italië: Rossi
Rusland: Smirnov






Bron:
* http://www.stamboomsurfpagina.nl/familienamen.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten