woensdag 25 januari 2017

Een bento om op te eten

Als je de krant elke dag leest dan leer je sowieso bij. Ik vind het nog altijd jammer dat ik geen tijd (en geld) meer heb voor een papieren versie, maar elke dag neem ik toch minstens een drietal keer een kijkje op de website van Het Nieuwsblad. Niet alleen ben ik graag op de hoogte van de actualiteit, ik leer ook graag iets bij. Dat verbaast jullie wellicht niet :).

Vandaag wil ik het even over een bento hebben. Dit blijkt het woord voor een Japanse lunch te zijn. Letterlijk kun je het vertalen als 'lunch in een doos'. In de originele versie bevat hij rijst, groenten en vis of vlees. Er wordt veel tijd voor het klaarmaken van zo'n bento vrijgemaakt en het is zelfs zo dat er heel vaak wedstrijden ontstaan. Wie maakt de mooiste, grappigste of lekkerste bento?

Nu blijkt dat deze traditie ook zijn weg naar Europa vindt. Een mama uit Berchem maakt er elke morgen eentje voor haar dochter en de resultaten zijn echt een streling voor het oog. Oordeel zelf maar...



Haar passie deelt ze trouwens ook met Vlaamse mama's en die kunnen er intussen ook wel al iets van :).



Nieuwsgierig geworden naar het hele artikel in het Het Nieuwsblad (met video). Kijk dan snel even onder het volgende linkje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten