maandag 30 januari 2017

Elise Mertens, opkomend talent bij de vrouwen

Dit twee weken geleden gezien?!


Als sportliefhebber volg ik een beetje van alles. Vooral voetbal, maar ook wel tennis, veldrijden, wielrennen, atletiek en vooral knappe prestaties van Belgische atleten.

Zo kwam ik vandaag bij Elise Mertens uit. Deze 21-jarige tennisspeelster won twee weken terug haar eerste WTA-titel in Hobart. Waar deze stad ligt, lees je morgen trouwens ;).

De gloriejaren met Kim Clijsters en Justine Henin liggen al lang achter ons, maar nu David Goffin richting top tien in het mannentennis kruipt, volg ik de sport toch wel weer wat meer. Ik vind het dan ook de max om live (van achter de televisie, wel te verstaan) getuige te zijn van prachtige sportmomenten. Vroeger stond ik 's nachts zelf op om een tennismatch mee te pikken. Zo zot zijn we de laatste jaren niet meer, maar wat Elise op haar 21ste presteerde vind ik toch wel knap. Daarom wil ik haar graag eens even voorstellen aan jullie.



* Elise werd geboren op 17 november 1995 in Leuven
* Ze woont in Hamont-Achel
* Mertens debuteerde in 2010 op het ITF-toernooi van Torhout
* In 2013 stond ze voor het eerst in een finale en dit was op het ITF-toernooi van Sharm-el-Sheikh in Egypte. Ze veroverde daar haar eerste titel door de Spaanse Arabela Fernandez Rabener te verslaan.
* Tot nu toe won ze elf ITF-titels
* In 2015 speelde Mertens voor het eerst op een WTA-toernooi. Dat was in Taipei. Ze bereikte er de tweede ronde.
In 2016 haalde ze de kwartfinale op het tornooi van Rosmalen. Dat was tot nu toe haar beste resultaat op een WTA-toernooi.
* In 2016 deed ze ook voor het eerst mee aan een grandslamtoernooi. Dat was de US Open. Ze verloor in de eerste ronde van de Spaanse Muguruza.
* Twee weken terug won ze de finale in Hobart door de Roemeense Niculescu te verslaan met 6-3 en 6-1 in 1 uur en 4 minuten.
* Mertens is na Dominique Monami (1997) en Kim Clijsters (2000) de derde Belgische vrouw die het toernooi van Hobart wint.



Bron:
* http://www.demorgen.be/sport/belgische-elise-mertens-bereikt-hoofdtabel-op-grastoernooi-rosmalen-b3ee1bf0/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten