vrijdag 1 april 2016

Pindanoot of was het nu pindapeul?

Op het doopfeest waar ik het vorige woensdag al over had, heb ik nog iets geleerd. Er stonden pindanoten op de tafel en mijn schoonpapa wist me te vertellen dat deze hapjes onder de grond groeien. Ik wist niet meteen of ik hem moest geloven en daarom nam ik er snel even mijn smartphone bij. Ik moest mijn schoonvader gelijk geven en ik wist onmiddellijk weer een weetje voor dit webstekje hier :).

Pindanoten hebben ook nog tal van andere namen. Zo worden ze ook soms aardnoot, grondnoot, olienoot of apennoot genoemd. Deze benamingen misleiden ons echter. Pindanoten zijn immers geen noten, maar wel een peulvrucht. Er ontkiemt een vrucht onder de grond en daar groeien de nootjes.



Bron:
* http://www.quizlet.nl/quiz/34242/wat-voor-nootje-ben-jij/results.php

Geen opmerkingen:

Een reactie posten