woensdag 20 april 2016

Wist je dat ALT dit kon?!

In de paasvakantie waren de dochters van mijn broer twee dagen bij oma en opa. Het is een traditie dat ik dan ook eens op bezoek ga zodat ik wat bij mijn nichtjes kan zijn. Ooit zouden ze ook eens bij ons komen logeren, maar daarvoor moeten er hier eerst nog kinderkamers geïnstalleerd worden ;).

We zaten samen wat te dollen op de computer - want de oudste is helemaal gek van Powerpoint - en toen liet ze me iets zien wat ik helemaal nog niet wist. Misschien ben ik toch stilaan een computerleek aan het worden, maar ik had altijd de indruk dat ik wat tekstverwerking betreft toch wel al het een en ander weet. Ik wist echter niet dat er toetsencombinaties met ALT en een cijfer bestonden. Jullie wel? Kijk maar! ALT wel blijven induwen als je op een cijfer duwt!

ALT 1 = ☺
ALT 2 = ☻
ALT 3 = ♥
ALT 4 = ♦
ALT 5 = ♣
ALT 6 = ♠
ALT 7 = •
ALT 8 = ◘
ALT 9 = ○
ALT 10 = ◙
ALT 11 = ♂
ALT 12 = ♀
ALT 13 = ♪
ALT 14 = ♫
ALT 15 = ☼
ALT 16 = ►
ALT 17 = ◄
ALT 18 = ↕
ALT 19 = ‼
ALT 20 = ¶
ALT 21 = §
ALT 22 = ▬
ALT 23 = ↨
ALT 24 = ↑
ALT 25 = ↓
ALT 26 = →
ALT 27 = ←
ALT 28 = ∟
ALT 29 = ↔
ALT 30 = ▲
ALT 31 = ▼
ALT 32 =  
ALT 33 = !
ALT 34 = "
ALT 35 = #
ALT 36 = $
ALT 37 = %
ALT 38 = &
ALT 39 = '
ALT 40 = (
ALT 41 = )
ALT 42 = *
ALT 43 = +
ALT 44 = ,
ALT 45 = - 
ALT 46 = .
ALT 47 = /
ALT 48 = 0
ALT 49 = 1
ALT 50 = 2

en zo gaat het blijkbaar nog een hele tijd door!

Ik stop hier omdat het anders een te lange opsomming wordt, maar ik wil je natuurlijk de rest ook meegeven. Daarom ging ik even op het net op zoek en vond de volgende oplijsting. Sommige combinaties zijn minder interessant omdat je de tekens gewoon op je toetsenbord terugvindt. Andere zal ik in het vervolg wellicht wat meer gebruiken. Misschien druk ik het onderstaande overzicht wel eens af en dan denk ik dat je snel wat codes van buiten leert :).


Vind je de afbeelding onduidelijk? Kijk dan snel even hier.


Bron:
* https://www.reddit.com/r/geek/comments/38wiro/alt_codes_reference_sheet/



Geen opmerkingen:

Een reactie posten