maandag 4 februari 2019

Coachella, een iconisch muziekfestival

Elke dag opnieuw lees ik de krant vluchtig, via Nieuwsblad.be. Een papieren versie vind ik eigenlijk veel aantrekkelijker, maar ik heb gewoon de tijd niet om minstens een halfuur uit te trekken om in de krant te duiken. Daarom dus geen geld smijt weg, maar een vluchtige blik op het net. Wat niet wegneemt dat ik het soms mis. Het gevoel van de ietwat ruwe bladen, de geur van het drukwerk,...
Je moet weten dat alles wel wat nostalgie voor me is. Mijn papa werkte tenslotte een 30-tal jaar in een drukkerij. Toen hij thuiskwam (en dat was soms heel vroeg of heel laat) kon ik de inkt gewoon ruiken, ik zag de drukpersen op hoge snelheid de bladen bedrukken en ik vond het van kleins af eigenlijk iets magisch. Hoe alles tot stand kwam... Daarom volgde ik na mijn studies tot leerkracht ook nog een Masterclass Journalistiek.

Door elke dag de krant te lezen kom je uiteraard ook heel wat te weten. Maar hoe vluchtiger ik lees, hoe sneller de weetjes weer uit mijn geheugen verdwenen zijn. Dus daarom wil ik er ook hier wat neerpennen. Op die manier onthou ik ze wellicht iets langer (en iets beter).

Vandaag wil ik het over Coachella hebben. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit over gehoord, maar begin vorige maand werd er bekendgemaakt dat twee Belgen op dit Amerikaanse festival zouden draaien, met name Charlotte De Witte en Amélie Lens. Over beide dames had ik het al eens op Gietjes Weetjes. Wil je deze blogpostjes nog eens teruglezen, klik dan op onderstaande links...




Coachella of voluit Coachella Valley Music and Arts Festival is een zesdaags muziekfestival dat wordt gehouden in Indio in Californië.



Op het festival zijn de meest uiteenlopende muziekstijlen aanwezig en dit allemaal in de Coloradowoestijn want daar speelt Coachella zich af. De temperatuur kan er heel hoog oplopen waardoor het decor helemaal is aangepast.

Op 9 en 10 oktober 1999 werd het festival voor het eerst georganiseerd en pas in 2001 een tweede maal. Nadien volgden jaarlijkse edities. Vanaf de elfde editie in 2012 vond het festival gedurende twee opeenvolgende weekenden plaats op de inmiddels vaste data van het tweede en derde weekend van april. Alle optredens worden ook in het tweede weekend herhaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten