dinsdag 19 februari 2019

Frans, les 14

Het is intussen al een hele tijd geleden, mijn eerste les Frans hier op Gietjes Weetjes. Ik liet je toen weten dat ik Lingohut had ontdekt. Via deze site kun je heel wat talen op je eentje leren. Wellicht volg je beter les in avondschool of dompel je je een vakantie lang onder in een taalbad, maar ik denk dat je met deze site ook al een heel eind komt. Ik zou het alvast fijn vinden om weer wat meer woordenschat onder de knie te krijgen. Mijn talen hoef ik in de plaatselijke basisschool amper te gebruiken en dat vind ik wel spijt. Daarom wil ik er hier ook weer een gewoonte van maken om tweemaandelijks een nieuwe les van Lingohut te posten. Uiteraard kun je zelf aan de slag via de site, maar ik geef hier een korte samenvatting.

Wil je eerst nog even de voorbije 13 lessen zien (van de voorbije jaren...)? Dan kan dat. Ga dan snel naar het tabblad 'Woorden in alle talen' en bekijk daar de lessen die je hebt gemist. Vanaf nu probeer ik er trouwens weer een regelmaat in de krijgen, in dat posten van de Franse lessen. Alvast veel plezier!

In les 14 gaat het over getallen tussen 100 en 1000.
100 = cent
200 = deux cents
300 = trois cents
400 = quatre cents
500 = cinq cents
600 = six cents
700 = sept cents
800 = huit cents
900 = neuf cents
1000 = mille


Vanaf vandaag kun je tweewekelijks een les rond Frans op Gietjes Weetjes verwachten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten