donderdag 21 februari 2019

Een diaspora

Er zijn zo van die woorden die ik wel ken, maar die ik eigenlijk niet ken. Waarmee ik wil zeggen dat ik de naam op zich wel al gehoord heb. Uitleggen is echter een brug te ver. En dan is het nodig om dat hier wel even te doen. Vandaag wil ik het over het woord diaspora hebben.

Dit betekent een grootschalige verspreiding van een volk over verschillende delen van de wereld. 

Een lange tijd werd er alleen maar over de joodse diaspora gesproken omdat hun rijk viel en de joden zich overal ter wereld verspreidden. Er zijn in de moderne tijd echter nog een aantal gebeurtenissen geweest waar je de term diaspora kan opplakken.

Bron: https://github.com/angristan/docker-diaspora

Wil je hier nog meer over lezen, klik dan op de onderstaande link.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten