donderdag 14 februari 2019

Fat Cat Friday

In het begin van vorige maand zag ik een artikel op een online krant over Fat Cat Friday passeren. Ik had er nog nooit van gehoord. En dan denk ik meteen aan Gietjes Weetjes. Dan moet en zal dat weetje mijn blog halen.

Dit jaar lukt het me trouwens aardig. Ik hoop echt dat het zo blijft duren. Intussen zit ik immers al aan het 45ste artikel op een rij, gestart sinds 1 januari 2019 (wat me toch een beetje trots maakt) en er staan al opnieuw een 20-tal blogpostjes klaar om jullie verder te blijven informeren.

Vandaag wil ik het dus over die Fat Cat Friday hebben. Op vrijdrag 3 januari had elke Britse ceo al een 30.000 pond vergaard en een gewone Brit doet daar een heel jaar over. Een Britse ceo heeft dus maar drie dagen nodig om dat bedrag bij elkaar te werken. Daarom was werd 3 januari dit jaar Fat Cat Friday genoemd. In België duurt het net iets langer. Daar moesten de ceo's 'wachten' tot donderdag 10 januari 2019.

Aangezien het voor de Britten dit jaar op een vrijdag viel, noemen ze het wellicht Fat Cat Friday, maar kan er eigenlijk gelijk welke naam van dag achter Fat Cat komen. Dat is toch de logische conclusie die ik trek want anders vind ik heel weinig over dit fenomeen op het net. Weten jullie me er meer over te vertellen? Dan kan dat altijd! Laat hieronder gerust een reactie achter of ga naar mijn Facebookpagina!

Bron: https://news.sky.com/story/fat-cat-friday-top-bosses-2019-pay-already-matches-the-average-annual-salary-11598353


Geen opmerkingen:

Een reactie posten