vrijdag 8 februari 2019

Victor Polster, het jongen/meisje achter Girl

Transgenders, een onderwerp dat eindelijk bespreekbaar is. Of dat denk ik toch. In mijn naaste omgeving kreeg ik er nog niet mee te maken, maar af en toe komt er wel een verhaal tot bij mij. Mensen moeten kunnen zijn wie ze willen zijn, dat vind ik er van. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als ze maar gelukkig zijn. Want dat is het allerbelangrijkste. Dat heb ik de laatste jaren maar al te goed beseft. Na vijftien jaar de liefde van je leven zien vertrekken en je bonen zelf moeten leren doppen. Dat is de harde levensles die ik hier heb geleerd. Heb moeten leren. Maar ach, voor zo'n lessen komen jullie wellicht niet naar Gietjes Weetjes. Jullie willen weten en dat is soms zoveel fijner dan voelen. Soms, zeg ik wel hé ;).

Waar ik naartoe wil, is naar Victor Polster, een jonge, Belgische acteur en zanger (°2002). Hij werd vooral bekend door zijn rol in de film Girl van Lukas Dhont. Deze prent is meteen ook de Belgische inzending voor de Oscars van dit jaar.

Bron: https://www.ioncinema.com/news/film-festivals/lukas-dhont-victor-polster-arieh-worthalter-tiff-2018

Victor komt uit Schaarbeek, maar danst onder andere bij het Ballet van Vlaanderen in Antwerpen. Voor zijn rol in Girl had hij eigenlijk nog nooit geacteerd en het is eigenlijk bij toeval dat de regisseur Lukas Dhont hem castte voor zijn film. De prent zelf is gebaseerd op het leven van Nora Monsecour. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten