zaterdag 16 februari 2019

WK 2018: Brazilië-België

Terwijl ik de blogpostjes over het WK en meer bepaald over de wedstrijd België-Japan schreef, bekeek ik natuurlijk ook nog wat andere video's van dit memorabele tornooi. Jaren heb ik met lede ogen aangezien hoe de Rode Duivels zich amper voor een eindronde konden plaatsen, maar vorig jaar kon ik mijn hart eindelijk nog eens ophalen. Ik heb zalige tijden beleefd in het WK-dorp hier in de buurt. Toch moet ik zeggen dat ik vaak moeite heb om feiten te onthouden. Ik leef op zo'n momenten zo intens mee, dat ik zelfs vijf minuten na het eindsignaal geen deftige samenvatting bij elkaar kan schrijven. Daarom schrijf ik het hier graag nog eens neer. Dan kan ik altijd op mijn eigen blogje terecht moest ik nog even willen terugkijken naar enkele beelden en cijfers.

Nadat ik het in de voorbije weken twee keer over België-Japan had, wil ik het vandaag nog eens over de kwartfinale tegen Brazilië hebben. Dit Zuid-Amerikaanse land is tot nu toe al 5 keer wereldkampioen geweest en is daarmee recordhouder. Geen enkel land doet beter. De eerste keer was in 1958, vier jaar later verlengden ze hun titel en ook in 1970, 1994 en 2002 waren ze de sterkste.

Tegen België kwamen ze in de kwartfinale 0-2 achter door een owngoal van Fernandinho (13') en een gekruist schot van Kevin Debruyne (31'). Invaller Renato Augusto milderde nog tot 1-2 (76'), maar verder kwamen de Brazilianen niet meer. België mocht zo door naar de halve finale en nam het daarin op tegen (latere wereldkampioen) Frankrijk.

Wil je de beelden van Brazilië-België graag nog eens zien, kijk dan hieronder...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten