zaterdag 5 januari 2019

Sushi ja, maar sashimi?

Over eten en drinken valt er veel te vertellen, heel veel. Aangezien ik het laatste jaar wel wat meer achter het fornuis stond, wil ik er ook wel wat meer over weten. Dan kan ik ook nog meer experimenteren in de keuken. Daarom vind ik het een goed idee om ook hier af en toe een weetje rond eten en drinken met jullie te delen.

Recepten deel ik ook, maar die vind je op Gietjes Maksels en Baksels! Ook deze blog probeer ik dit jaar weer op de rails te krijgen!

Vandaag wil ik het over sashimi hebben. Ik had er tot nu nog nooit van gehoord. De grote broer sushi kende ik wel, maar het grootste verschil tussen sashimi en sushi is dat de eerste alleen uit vis of schelpdieren en versiering bestaat, terwijl sushi ook andere ingrediënten zoals rijst en azijn bevat. Sashimi bestaat net als sushi wel uit verse, rauwe vis en schelpdieren (die met een zeer scherp mes in dunne schijfjes gesneden is).


Bron: https://www.kinjosushiandgrill.com/product/deluxe-sashimi/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten