zaterdag 19 januari 2019

Volgorde van de planeten, zonder Pluto

Ezelsbruggetjes zijn altijd handig en tijdens mijn studies maakte ik soms ook zelf. Op die manier kon ik mijn leerstof veel beter onthouden en ontsnapte er mij zelfs tijdens een examen soms een glimlach. Want ach, zo'n hulpmiddeltjes bedenken kan af en toe hilarisch zijn. Welke ezelsbruggetjes ik destijds gebruikte ben ik al lang vergeten, maar ik zocht intussen wel eentje op voor de volgorde van de planeten. Sinds Pluto uit de reeks verdwenen is, is die niet zo makkelijk meer te vinden, maar op marcterhorst.nl vond ik een goeie!

De twee eerste letters staan telkens voor de planeet, wat wel handig is om Mars en Marcurius niet door elkaar te halen!

Met Veel Aardbeien Maakt Juf Sanne Urenlang Nepwijn.

Mercurius - Venus - Aarde - Mars - Jupiter - Saturnus - Uranus - Neptunus

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnestelsel



1 opmerking: